Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Sportu należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, utrzymywaniem i likwidowaniem przez Miasto żłobków, przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
2) opracowywanie projektu podziału środków budżetowych na poszczególne placówki oświatowe,
3) opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu szkół i placówek oświatowo – kulturalnych,
4) prowadzenie spraw z zakresu ustalania sieci placówek oświatowych oraz zasięgu ich działania; przygotowywanie analiz i ocena potrzeb w tym zakresie,
5) prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości,
6) analizowanie i weryfikowanie danych dotyczących przyznawanej subwencji oświatowej,
7) opracowywanie i składanie wniosków do Ministerstwa Edukacji Narodowej o przyznanie dodatkowych środków z rezerwy oświatowej,
8) zapewnienie prowadzonym placówkom oświatowym warunków do pełnej realizacji programów nauczania i wychowania,
9) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów placówek oświatowych, organizowanie konkursów na dyrektorów placówek oświatowych,
10) opiniowanie powołania wicedyrektorów placówek oświatowych,
11) zatwierdzanie organizacji pracy placówek oświatowych na dany rok szkolny,
12) analiza i prognozowanie potrzeb placówek oświatowych w zakresie inwestycji modernizacji, remontów i wyposażenia,
13) przygotowywanie projektów regulaminów wynagradzania w placówkach oświatowych, uzgadnianie ich ze związkami zawodowymi,
14) wnioskowanie w sprawach ustalenia wynagrodzenia dyrektorów placówek oświatowych,
15) prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów placówek oświatowych,
16) wnioskowanie o przyznanie nagród dla dyrektorów placówek oświatowych,
17) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza dla nauczycieli,
18) kontrola spełniania obowiązku szkolnego,
19) przyznawanie dodatkowych godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
20) kierowanie do ośrodka specjalnego w Dęblinie uczniów zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego,
21) rozliczanie kosztów dowożenia uczniów z orzeczeniami Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej do placówek kształcenia specjalnego,
22) nadzorowanie wykonywania przez szkoły i placówki oświaty zaleceń Kuratorium Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego,
23) przygotowywanie projektów aktów prawnych w zakresie oświaty i spraw społecznych,
24) prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych oraz spraw związanych z dotowaniem tych placówek,
25) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
26) przyznawanie i podział środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej placówek oświatowych oraz nauczycieli,
27) sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny,
28) rozliczanie finansowe między jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wychowania przedszkolnego,
29) dokonywanie analizy średnich wynagrodzeń nauczycieli,
30) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
31) realizowanie programów rządowych i dotacji kierowanych do placówek oświatowych,
32) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i realizacją stypendiów (stypendia szkolne, socjalne, za wyniki w nauce, sportowe) i zasiłków szkolnych,
33) tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i finansowych do rozwoju działalności instytucji upowszechniania kultury,
34) inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie kultury i sztuki,
35) nadzór nad funkcjonowaniem i koordynowanie działalności gminnych placówek upowszechniania kultury,
36) organizowanie konkursów na dyrektorów gminnych placówek upowszechniania kultury,
37) prowadzenie rejestru instytucji kultury Miasta Dęblin,
38) prowadzenie spraw związanych ze zbiórkami publicznymi,
39) opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych, sportowych i turystycznych,
40) organizowanie uroczystości i imprez miejskich,
41) wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach,
42) wydawanie decyzji w zakresie organizacji imprez masowych,
43) przyjmowanie zgłoszeń o organizacji imprez artystycznych i rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takiej imprezy,
44) nadzór nad miejscami pamięci narodowej, w tym nadzór nad cmentarzem wojennym i obiektami grobownictwa wojennego,
45) prowadzenie spraw związanych ze wznoszeniem pomników,
46) współdziałanie w zakresie ochrony zabytków,
47) prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
48) sporządzanie Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami,
49) prowadzenie spraw związanych z turystyką,
50) prowadzenie ewidencji obiektów innych niż hotelarskie, w których prowadzone są usługi hotelarskie,
51) działania na rzecz bezpieczeństwa na akwenach wodnych wyznaczonych do kąpieli i sportów wodnych - współdziałanie w tym zakresie z wodnym ochotniczym pogotowiem ratunkowym,
52) współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych w zakresie realizacji zapisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
53) przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku i o wolontariacie,
54) nadzorowanie zadań zleconych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
55) opracowywanie i nadzór nad realizacją Programu współpracy Miasta Dęblin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
56) współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury fizycznej oraz udzielanie pomocy organizacjom i klubom sportowym,
57) wspieranie, stwarzanie warunków oraz podejmowanie działań organizatorskich w zakresie sportu, turystyki i wypoczynku,
58) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem terenów sportowych i rekreacyjnych nie przekazanych innym podmiotom,
59) współudział w organizacji imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych,
60) inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć na rzecz pomocy społecznej, opieki nad osobami niepełnosprawnymi - współpraca w tym zakresie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi,
61) tworzenie warunków do prowadzenia rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
62) prowadzenie w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych (jednostek oświatowych oraz instytucji kultury) czynności z zakresu prawa pracy,
63) prowadzenie spraw mniejszości narodowych,
64) prowadzenie spraw związanych z repatriacją.
- Przejdź do treści strony
- Przejdź do wyszukiwarki
- Przejdź do informacji pomocniczych
- Przejdź do menu głównego
Kompetencje Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Sportu - Urząd Miasta Dęblin , Biuletyn Informacji Publicznej
Główna treść strony
Kompetencje Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Sportu
Informacje o stronie
Wytworzył: | Brak danych |
---|---|
Wprowadził: | Administrator, data: 05.08.2004 r., godz. 12.43 |
Ostatnia aktualizacja: | Mariusz Kulina, data: 24.02.2023 r., godz. 14.22 |
Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|---|---|
24.02.2023 r., godz. 14.22 | Mariusz Kulina | Edycja strony |
10.01.2019 r., godz. 14.34 | Mariusz Kulina | Edycja strony |
14.06.2018 r., godz. 11.48 | Radosław Gadula | Edycja strony |
05.08.2004 r., godz. 12.43 | Administrator | Dodanie strony do BIP. |